Inżynierowie z Gdyni pomogą stworzyć najdłuższy podwodny tunel na świecie

W stoczni Crist w Gdyni, stworzono innowacyjny projekt, który przyczyni się do ustanowienia nowego światowego rekordu. Specjalistyczna jednostka, jakiej nie ma nigdzie indziej na Ziemi, została zaprojektowana przez tutejszych inżynierów. Ten unikatowy ponton zostanie wykorzystany do kopania najdłuższego zatapialnego tunelu na świecie, łączącego Danię z Niemcami. Oficjalne przekazanie gotowej konstrukcji odbyło się w siedzibie gdyńskiej stoczni i zostało odebrane przez zamawiającą stronę – duńską firmę Femern Link Contractors.

Niezwykłe uroczystości premiery nowych jednostek w lokalnych stoczniach zazwyczaj łączą się z efektownymi wodowaniami. W tym przypadku chociaż nie doszło do takiego spektaklu, uczucie dumy było równie wielkie. Przez ostatnie dwa lata, inżynierowie i budowniczowie z gdyńskiego Crista pracowali nad tym projektem w suchym doku. Efektem ich pracy jest pływające dzieło sztuki inżynierskiej gotowe do wykorzystania na świecie.

Wielofunkcyjny ponton, stworzony w Gdyni, zostanie wykorzystany do budowy największego zatapialnego tunelu na świecie. Projekt oznaczony jako NB131 został oficjalnie ukończony, a gdyńska stocznia miała możliwość zaprezentowania tej niezwykłej jednostki. Po prezentacji, ponton formalnie przekazano zamawiającemu. Będzie on służył Duńczykom z firmy Femern Link Contractors (FLC), którzy wykorzystają go do budowy tunelu pod cieśniną Bełt Fehmarn. Tunel ten będzie służyć nie tylko samochodom, ale i regularnym kursom pociągów.