Szczecin Bulk Terminal nie zgadza się z decyzją o anulowaniu przetargu na dzierżawę terminalu zbożowego w Porcie Gdynia

W międzynarodowy sojusz Szczecin Bulk Terminal (SBT), będący afiliowany z korporacjami Viterra oraz Copenhagen Merchants, wszedł w konflikt dotyczący dzierżawy terminalu zbożowego w Porcie Gdynia. Ostry sprzeciw wywołało unieważnienie przetargu przez Ministerstwo Infrastruktury. Konsorcjum SBT nie pozostało biernym i skierowało zarzuty do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA), rozważając także podjęcie kolejnych środków prawnych.

Szczecin Bulk Terminal nie jest w stanie pojąć decyzji ministerstwa. Jak informuje „Puls Biznesu”, SBT broni swojego stanowiska twierdząc, że ich propozycja była najbardziej korzystna, a tym samym to oni powinni zostać dzierżawcami terminalu. Prezes firmy, Rafał Różański, nie kryje swojego zdumienia postępowaniem ministerstwa, wskazując, że ich oferta była najlepsza.

Jednakże, Arkadiusz Marchewka, pełniący funkcję wiceministra infrastruktury, w swojej odpowiedzi wskazał na znaczenie bezpieczeństwa państwa jako kluczowego argumentu za unieważnieniem przetargu. Marchewka, korzystając z platformy „X” (dawniej Twitter), sugeruje, że decyzja ministerialna była zgodna z rekomendacjami odpowiednich służb i agencji.

Ministerstwo Infrastruktury tłumaczy, że zarzuty SBT skierowane do WSA są bezpodstawne, ponieważ konsorcjum nie było stroną w postępowaniu administracyjnym. Niemniej jednak, to nie przekonuje SBT, które dalej konsekwentnie podejmuje kolejne kroki prawne.