Rozpoczęły się prace nad strategią edukacji miejskiej w Gdyni

Zainicjowano działania mające na celu opracowanie polityki edukacyjnej dla miasta Gdynia. Proces ten ma objąć wszystkie przedszkola, szkoły podstawowe i ponadpodstawowe miasta, biorąc pod uwagę współpracę z innymi instytucjami. Przedsięwzięcie to nie obejmuje tylko indywidualnych rozmów z kierownictwem szkół, pedagogami, uczniami oraz ich rodzicami, ale także warsztaty i inne kluczowe działania łączące różne grupy społeczne. Prace są prowadzone we współpracy z dr hab. Michałem Federowiczem, profesorem Instytutu Filozofii i Socjologii PAN.

W mieście Gdynia rozpoczął się istotny proces dotyczący edukacji. Zainicjowano działania zmierzające do stworzenia miejskiej strategii edukacji. Proces ten potrwa dwa lata, a w jego realizacji uczestniczą m.in. wiceprezydentka miasta Oktawia Gorzeńska oraz dr hab. Michał Federowicz, a także cała społeczność edukacyjna miasta.

Celowy okres na stworzenie strategii edukacyjnej dla miasta Gdynia wynosi dwa lata. W pierwszym roku planujemy opracować koncepty działań w kluczowych obszarach, które będą potem realizowane w modelu stopniowym – począwszy od liderów i społeczności szkolnych, którzy są gotowi na zmiany, zwiększając przy tym zakres wpływu. Zajmiemy się takimi istotnymi kwestiami jak jakość edukacji (efektywne nauczanie, dobrostan, równość), wsparcie dla kadry, praca nad błędem, ocenianie i edukacja włączająca. W pierwszym roku przewidujemy przeprowadzenie rozmów kwalifikacyjnych, warsztatów oraz spotkań typu open space, aby jak najbardziej zaangażować w proces różne grupy interesów. Samorząd ma ogromny wpływ na kształtowanie edukacji w swoim środowisku m.in. poprzez tworzenie warunków rozwoju i wyznaczanie kierunku działaniom w dialogu społecznym – powiedziała wiceprezydentka Gdyni Oktawia Gorzeńska.