W wyniku przetargu na projekt i budowę nowych falochronów zabezpieczających planowany Port Zewnętrzny w Gdyni, oferta konsorcjum Budimeksu, Roverpol i Rover Maritime została uznana za najlepszą. Jej wartość wyniosła około 439 milionów złotych, co daje możliwość stworzenia jeszcze jednego głębokowodnego terminala kontenerowego w naszym kraju.
W marcu br. informacje o rozpoczętym przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia (ZMPG) przetargu ukazały się na stronach „Rynku Infrastruktury”. W tym kontekście warto zaznaczyć, że mimo iż ogłoszenie przetargu nastąpiło dzięki ZMPG, inwestorem oraz przyszłym posiadaczem dopiero powstającej infrastruktury będzie Urząd Morski w Gdyni. To kluczowe, ponieważ Skarb Państwa dokapitalizował spółkę zarządzającą gdyńskim portem morskim w celu realizacji tego zadania.
ZMPG wytypował ofertę Budimeksu, Roverpol i Rover Maritime jako tę spełniającą najwięcej korzyści w ramach przetargu. Jej koszt wynosił prawie 439 milionów złotych. Z projektowaniem i budową falochronów chcieli zająć się także NDI i PORR, jednak ich propozycje były wyższe i wynosiły odpowiednio 515 milionów oraz 466 milionów złotych. Przewidywany czas na realizację projektu wynosi 490 dni od dnia podpisania umowy, zaś wykonanie robót budowlanych wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie powinno zająć maksymalnie 819 dni od momentu uzyskania pozwolenia na budowę.