Dostępność biletów metropolitalnych w aplikacjach mobilnych

Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej (MZKZG) ogłosił wprowadzenie nowej usługi, która umożliwi pasażerom zakup biletów kolejowo-komunalnych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. Informuje, że nowa funkcjonalność zostanie wprowadzona w najbliższy wtorek, 26 września.

MZKZG wprowadza tę zmianę dla ułatwienia podróży osobom, które przemieszczają się na terenie więcej niż jednej gminy metropolii trójmiejskiej. Od wtorku, 26 września, pasażerowie będą mogli nabyć bilety metropolitalne, czyli łączące przewozy kolejowe i komunalne, bezpośrednio z poziomu swojego smartfona.

Aplikacja mobilna do obsługi biletów metropolitalnych faktycznie uprości proces kontroli. Jak podaje MZKZG, zasady kontroli zakupionego biletu będą identyczne z obecnie obowiązującymi dla miesięcznych biletów metropolitalnych komunalnych – kontroler dokona odczytania kodu QR z ekranu telefonu.

To jednak nie koniec zmian wprowadzanych przez MZKZG – od kwietnia 2021 roku obowiązują nowe, wyższe ceny biletów. Decyzję o podwyżce podjął zarząd MZKZG, a nowe ceny zaczęły obowiązywać od 3 kwietnia. Mimo zmian, koszt najtańszego biletu pozostał na stałym poziomie 4,8 zł, ale teraz uprawnia on jedynie do jednorazowego przejazdu. W przypadku konieczności przesiadki lub podróży trwającej dłużej niż 75 minut bilety są dostępne za 6 zł.