Nie da się ukryć, że wciąż rozbudowujący się Port Gdynia potrzebuje nowych rozwiązań logistycznych w zakresie dowozu i wywozu towarów z portu. Komunikacja drogowa musi nadążyć za stale rosnącym w siłę portem. Rozwiązaniem ma być Via Maris, ze ściśle wytyczonym połączeniem drogowym.
Według najnowszych planów to właśnie Droga Czerwona ma połączyć tereny portowe z siecią dróg krajowych tak, aby w pełni odciążyć mocno obleganą obecnie Estakadę Kwiatkowskiego. Alternatywna droga do portu nie tylko rozładuje ogromny ruch ale i będzie lepszym rozwiązaniem, które upłynni ruch w regionie, nawet w czasie wakacyjnego sezonu.
Via Maris ma być częścią Drogi Czerwonej, która połączy port z Doliną Logistyczną i poleci dalej w kierunku północno – zachodnim, aż do portu we Władysławowie. Początkowo musiałaby jednak powstać Obwodnica Północna Algomeracji Trójmiejskiej, zaczynająca się w Gdyni, a potem prowadzić do Redy i łączyć się tym samym z Via Maris.