Port Gdynia, jedno z najważniejszych centrów logistycznych w Polsce, niedawno gościł statek pod singapurską banderą Maritime VALOR. Statek ten zawitał do portu po długiej podróży z Nowego Orleanu w Stanach Zjednoczonych, dostarczając największą jednorazową partię paliwa. Ładunek obejmował aż 41 090 ton oleju napędowego, co stanowiło rekordową ilość dla gdyńskiego portu.
W ostatnim czasie, paliwa płynne stały się jednym z kluczowych segmentów towarowych dla Portu Gdynia. W 2023 roku odnotowano znaczny wzrost przeładunków w tej kategorii – aż 3,541 miliona ton. Jest to o 1,29 miliona ton więcej niż w poprzednim roku, co stanowi wzrost o niebagatelne 57,3 procent.
Niewątpliwie, tak dynamiczny rozwój tego sektora jest efektem konsekwentnie realizowanej przez kilka ostatnich lat polityki dywersyfikacji. Dodatkowo, wpływ na ten stan rzeczy mają też obecne wydarzenia na arenie międzynarodowej. Wojna na Ukrainie oraz rosnący import ropy z innych obszarów niż Rosja są istotnymi czynnikami wpływającymi na sytuację. Również konflikt na Bliskim Wschodzie, szczególnie zaostrzenie sytuacji w Izraelu, mogło pośrednio przyczynić się do zwiększenia przeładunków.