Proces odtwarzania związku komunikacyjnego stanowi gargantuiczne wyzwanie logistyczne, co wymusiło rozłożenie całego projektu na dwie fazy. Do roku 2024 ma zostać przywróconych dziewięć linii.
12 lutego do użytku powróciły już niektóre linie: pospieszna W, prowadząca ze Pustek Cisowskich do szpitala w Redłowie przez Witomino, trolejbusowa 34, kursująca z Demptowa do węzła Franciszki Cegielskiej oraz linie autobusowe numer 182, 163 i 196. Dodatkowo wróciły do pełnej aktywności nocne linie N10 i N20, a trasa i częstotliwość kursów na linii 119 powróciły do wcześniejszego standardu. Ponadto, zwiększono liczbę połączeń na linii 121.
26 lutego planowane jest wprowadzenie drugiego etapu zmian – do użytku ma powrócić trolejbusowa linia 30 z Cisowy do centrum, a ponowne kierowanie trolejbusów na linię 23 do pętli Kacze Buki oraz autobusów linii 152 do pętli Mały Kack Sandomierska. Z myślą o mieszkańcach osiedla przy ul. Strzelców w Małym Kacku, trolejbusy z linii 32 zostaną skierowane na pętlę znajdującą się przy tej ulicy w zamian za linię 23. Pozwoli to na większe wykorzystanie nowo powstałego buspasa na ul. Wielkopolskiej, który został stworzony w ramach projektu Węzła Karwiny.
Zaś z nadejściem sezonu letniego planowane jest przywrócenie dwóch sezonowych linii autobusowych: G prowadzącej do ZOO w Gdańsku Oliwie oraz 309 kierującej do plaży w Babich Dołach. Dodatkowo, 26 lutego zostanie również przywrócona sopocko-gdyńska linia trolejbusowa 21.