Urządzenie Portu Gdynia podjęło decydujące kroki w sprawie unieważnienia procesu przetargowego dotyczącego dzierżawy terminalu do obsługi zboża. W efekcie tej decyzji, cały proces zostanie rozpoczęty od nowa.
Aktualnie, oficjalna strona Portu Gdynia zawiera jedynie dokument potwierdzający anulowanie przetargu. Nie udostępniono jednak żadnego oficjalnego oświadczenia na temat dalszych kroków w tej sprawie. Warto zauważyć, że obecny umowy dzierżawy z obecnym najemcą wygasa pod koniec czerwca bieżącego roku.
Przywołując poprzednie wydarzenia, w październiku 2022 r., uruchomiono przetarg na dzierżawę nadbrzeży po Bałtyckim Terminalu Zbożowym. Do rywalizacji stanęło czterech kandydatów: tymczasowy dzierżawca, firma Mondry, która wystartowała w parze z przedsiębiorstwem Chemirolem oraz Agrolokiem – dystrybutorem produktów rolnych. Do grona zainteresowanych dołączyła także OT Port Gdynia, spółka, która już zarządza jednym z terminali w Gdyni. Konkurencję stanowił Szczecin Bulk Terminal, który zgłosił swoją ofertę wraz z dwiema warszawskimi firmami doradczymi – Tapini i Ribera. Ostatnie miejsce w stawce kandydatów zajęły gdyńskie przedsiębiorstwa Speed, Astar i NTA, które wystartowały wspólnie z firmą Tridente z Warszawy.