Po decyzji Krajowej Izby Odwoławczej, która odrzuciła odwołanie firmy Strabag Sp z.o.o w sprawie wyniku procesu przetargowego, Gdynia uzyskała zielone światło do podpisanie kontraktu z konsorcjum firm: Polimex Infrastruktura Sp. z o.o. – Polimex Mostostal SA. Te firmy zostały wybrane jako wykonawcy za pomocą procedury przetargowej.
Przypominamy, że po zakończeniu procesu przetargowego, miasto Gdynia wybrało wykonawcę dla jednego z największych projektów infrastrukturalnych w mieście – budowy Obwodnicy Witomina. Propozycja konsorcjum firm: Polimex Infrastruktura Sp. z o.o. – Polimex Mostostal SA była jednym z dziewięciu zgłoszonych wniosków.
Zgłoszenie przez firmę Strabag zostało odrzucone na korzyść gminy Gdynia. Jak informuje Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni: „Mamy nadzieję, że niebawem podpiszemy umowę z wykonawcą i rozpoczniemy budowę Obwodnicy Witomina. Pierwsze działania będą miały na celu usunięcie drzew, a część z nich będzie polegała na wycince lasów komunalnych, które zaczniemy po sezonie lęgowym ptaków. Zakończenie prac planowane jest do końca lutego 2025, czyli przed kolejnym okresem lęgowym ptaków”.
Koncepcja budowy Obwodnicy Witomina wynika z lat trudów i szczegółowych analiz systemu komunikacyjnego w tej części Gdyni. Planowana droga będzie miała długość 2585 metrów i będzie posiadać po dwa pasy ruchu (w tym buspasy) w każdym kierunku. Na trasie znajdą się również cztery obiekty inżynieryjne, w tym kładka dla pieszych i rowerzystów w ciągu leśnym, dwa przepusty i wiadukt nad ulicą Witomińską. Obwodnica Witomina rozpocznie się przed pętlą autobusową na ulicy Sosnowej, na odcinku leśnym ul. Chwarznieńskiej, a jej koniec przewidziany jest około 400 metrów od skrzyżowania ulic Witomińskiej z Kielecką.