W środku tygodnia, dokładnie 9 kwietnia, do Portu Gdynia wpłynął MSC Rose. Pochodzący z floty Mediterranean Shipping Company (MSC) statek zawitał do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego i stanowił pierwsze z połączeń w ramach świeżo powstałego serwisu MSC – Britannia. Statek pozostanie na miejscu do 12 kwietnia.
Ten moment symbolicznie oznacza oficjalne włączenie portu w Gdyni do sieci globalnych tras nowego serwisu Britannia. Serwis ten jest obsługiwany przez armatora MSC, a jego trasa stanowi bezpośrednie połączenie między Azją a Europą Północną. Wśród portów, którymi trasa ta się przeplata, znajdują się takie giganty jak Szanghaj, Ningbo, Rotterdam, Hamburg czy Liverpool. Wejście serwisu Britannia do portu w Gdyni jest istotnym elementem strategii umocnienia jego pozycji na mapie Morza Bałtyckiego.
Kontenerowiec MSC Rose to jedna z najnowszych jednostek we flocie MSC, firmy szwajcarsko-włoskiej. Posiada on imponujące wymiary, z długością wynoszącą 364 metry i szerokością 51 metrów, dając mu zdolność do przewożenia do 15294 TEU. Statek ten został zbudowany w wytwórni stoczniowej HD Hyundai Samho, która mieści się w Yeongam w Korei Południowej. Warto wspomnieć, że MSC wprowadził dwa nowe połączenia na trasie Azja-Europa, które zastąpiły wygaszony SWAN-SENTOSA, skierowane do polskich portów. Drugim połączeniem jest Albatros Service.